mandag 8. oktober 2012

Doomoo, min beste venn..

Med meg over alt i hjemmet!

Jakten på den rette ammeputa var lang og det var mye på markedet.

De små trekantene, de store myke, rimelige, dyre, alt for prangende mønster og vanskelig å få tak i... 
Ja det skal ikke være lett!

Jeg var ute etter en jeg også kunne bruke når jeg skulle sove så bekkenet fikk avlastning og en som var nøytral.
De som er laget spesielt for å sove med som gravid var for min del litt for dyre i forhold til hvor mye den kan brukes til. Syntes den ble litt voldsom å ha som ammepute i sofaen. 
Esprit hadde en ammepte i rett størrelse og var myk og deilig men det var vanskelig å finne et trekk som var nøytralt nok for min del.

Jeg endte opp med Doomoo sin ammepute Buddy, selv de med masse farger var rene i designet. 
For min del ble det selvfølgelig den mest nøytrale dem har som er hvit på den ene siden og beige på den andre. (kan det bli mer nøytralt?) 
Trekket kan vaskes og er lett å fjerne. Heldigvis! Best den tørker fort også.. 
Puten er fylt med isopormikroperler som gjør at puten former seg lett og vil gi god støtte til både mor og barn.

Doomoo reklamen sier: ¨You touch it, you´re touched¨
og det er ingen overdrivelse.

Også denne puten koster litt men for min del er den verdt hver eneste krone!
Nå skal det i tillegg sies at jeg var så heldig å finne en brukt på finn.no og fikk den til halv pris :)
Tidligere eier har brukt den til tvillinger da den er i en størelse som man har muligheten til å amme dem begge på en gang. 



Buddy kan brukes ved bryst- eller flanksemating, soving, når du slapper av og som eksrta støtte for deg eller din baby.
Gleder meg til å utvide bruken til amming og kos :)
Her blir det kamp om puten etterhvert :) 
Blir nok ikke bare mor som kommer til å elske denne!

I skrivende stund sitter jeg i sofaen med ammeputen som god støtte for rygg og nyter en god kopp te.
Rugetiden nærmer seg en ende... og vi venter gjør oss klar til den nye hverdagen <3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar