tirsdag 29. januar 2013

Hotelltur...

Denne helgen ble tilbrakt på Hotell Hadeland med norsk folkehjelp.
Mens Pappan var fullt opptatt med program hele helgen var Mamma og junior med på det vi kunne.

Maten er alltid en utfordring når man er på tur!
Enn så lenge så er jeg en levende melkemaskin for junior og han er godt fornøyd. Dette medfører selvfølgelig en liten bakdel med at blant annet løk og jordbær i tillegg til melkeprodukter må unngåes i maten. 



Så god oppvarting og service som jeg har fått på denne turen skal man lete lenge etter... Normalt legger man fort merke til hvor mye dem har som er halvfabrikata ol. når man er ute og spiser men ikke her :)
Frokost og lunsj er det godt merket og mye å velge mellom ( selvfølgelig ikke like mye som alle andre men det skulle da bare mangle ). God og mett etter å ha spist varer man ikke har like ofte i kjøleskapet, noe som er fordelen med hotellturer :) 

Når vi kommer til middagen er jeg imponert og strålende fornøyd!
Her lages maten med hjertet. skjønner godt hvorfor man skryter av maten her når man drar hjem for det kan også jeg gjøre uten problemer :)

Fredagen sto der laks på menyen...
Til forrett fikk jeg rekesalat med balsamico. (de andre spinatsuppe som min kjære elker)
Som tilbehør til fisken var det kokte grønnsaker, poteter og god saus. (de andre potetstappe og en annen saus)
Til dessert var det jordbær og fløtekrem så jeg hadde egentlig tenkt til å kose meg med kaffen (ikke ofte det er dessert til meg) men... jeg fikk fruktsalat :)

Lørdagen helt fantastisk kjøtt på menyen...
Til forrett fikk jeg salat med spekemat og melon ( de andre fikk noe rullet riúndt fetaost, fort borte med mange sultne sjeler)
Som tilbehør til kjøttet var det stekte grønnsaker, poteter, sopp, rotmos og en deilig saus. ( jeg fikk egen rotmos og saus) Var visst en viss interesse for min saus da den faktisk så bedre ut! Ser man det :)
Til dessert fikk de andre en sjokolade dessert mens jeg fikk en kokkoskake... nei vent nå litt ... der kom det TO desserter til meg :) Med to kokker som hadde fikset dessert til meg på kjøkkenet så ble det bådekokkoskake og mango/ananas sorbet på meg :)
Til min kjæres frustrasjon og et par dessertpersoner sin frustrasjon! hehe

Så som dere skjønner så er vi glad for at det har blitt litt varmere så vi kan trille litt denne uka etter MYE god mat :)

Ha en god uke folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar