tirsdag 11. september 2012

Fasinert...

Morgenen er ikke det samme uten God Morgen Norge :)
Sammen med frokost og litt strikking er det en rolig morgen med God Morgen Norge på tv. 
For en liten stund tilbake hadde dem besøk av Mari Melilot (25) som har gitt ut bøker med oppskrifter og inspirasjon til søm og har sykurs.

Bilde tatt fra artikkelen på God Morgen Norge.
Denne morgenen hadde hun med flere eksempler på hva du kan lære deg å sy i boka: Sy til barna. 

Sy til barna av Mari Melilot.
Fantastiske ting som inspirerer!
Noe av det kan vel også jeg klare?!?!?!

Ja jeg fikk lyst til å prøve meg på noe jeg ikke har gjort på maaange år.. NOK EN GANG..
Strikkingen går det jo bra med så hvorfor ikke... 
På ønskelisten står nå selvfølgelig denne boka med flere ting jeg kunne tenkt meg å lage når vårt lille mirakel kommer til verden.

Men så var det en ting til da...

Symaskin!!!!

Turen gikk innom systuene i Hamar for å undersøke hva som var på markedet og hva jeg burde ha.

Falt selvfølgelig for designet på den ene dem ville anbefale til mitt bruk...
(Den var enkel i bruk, med en sterk motor og noen fikse løsninger jeg likte.)
og den var faktisk IKKE den dyreste.

Grunnet dette er at den var en limited edition nå som singer fyller 160 år :)
Designet er modernet med inspirasjon fra de gamle typene som hadde tilhørende sybord ol...
Bilde av drømmen som nå står på ønskelisten..


Hvem hadde vel trodd at jeg skulle bli en sånn husmor som skal lage det ene og det andre?
Ikke jeg i alle fall!
Men det er utrolig hva en kul på magen og en fantastisk liten krabbat i vente kan gjøre.
Kanskje jeg også i tillegg kan lære meg å reparere og fikse ting så svigermor får litt mindre å gjøre.. hehe

Nok om det!


Marit Melilot har også gitt ut en bok til.. den første hun gav ut heter syboka og omhandler mer kjoler ol. til voksne. 
En aktuell bok for jenter som ønsker noe ikke alle andre har!


På bloggen hennes kan dere se om dere finner et kurs som passer dere eller kanske få noen tips. 

For tiden er hun i permisjon med sin lille prinsesse men har vikar som kjører kurs.
Kanksje vi sees på en av hennes kurs en gang?

Takk for besøket! :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar